SAYIN MERAL AKŞENER’İN SAMSUN ÇIKARMASI

19 Mayıs 1919 tarihi, Mustafa Kemal Atatürk’ün vatanı kurtarmak için Samsun’a ayak bastığı gündür.

19 Mart 2016 tarihi de, Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Başkan Adaylarından Sayın Meral Akşener’in; MHP Genel Merkezi’nin, MHP Samsun İl Yönetimi’ni keyfiyete binaen fesih etmesine tepki olarak Samsun’u ziyaret ettiği gündür.

Samsun’a yolculuk hazırlığımız 1 gün önceden başladı.

Sabahın 9’unda arabamızla hareket ettik. Son durak saat 12,05’de Samsun – Ankara yolu üzerinde bulunan ‘Avizeciler Mekanı’ oldu. Daha önceden gelmiş ve ana yolun sağ şeritlerine konuşlanmış arabaların soluna aracımızı park edip misafirimizi beklemeye başladık.

Tören alanında mahşeri insan ve araç kalabalıkları gözlemledim. Davul zurnalı karşılamalar eşliğinde alana gelen, kadınlar ve erkekler, arabalarına Meral Akşener’li ve Üç Hilalli bayraklarını asmışlar; vakurca konuklarını beklemeye koyulmuşlardı.

Boyum çok da uzun olmadığından yol kenarında ve üç şeritli oto yolun tamamında konuşlanmış, uzunluğu ise 3 kilometreyi aşan araç sayısını tam olarak sayıp, adetlerini keşfedemedim. Zannederim 5 futbol sahasını doldururlar.

MHP’liler kabuğunu kırmış ve bir taban patlaması yaşıyor. Eğer bu patlama halka yansırsa yeni bir lider, yeni bir Başbakan geliyor.

Meydanda çok az miktarda Ankara, Tokat, Sinop, Ordu ve Giresun araba plakaları göze çarpıyor. Ezici çoğunluk 55 plakalı araçlar dikkat çekiyor. Yani ev sahibi olan Samsunlular, Sayın Akşener’e inanılmaz bir ilgi göstermiş…

Karşılamak için bekleyenlerin yaklaşık % 60’şı erkek, % 40’ı kadınlardan oluştu. Kadınların ilgisi mevcut MHP Lideri Devlet Bahçeli’nin mitinglerinde gözlemlenen kadın oranlarının kat kat üstünde. Başı kapalısı da var, açık ve sosyetik olanı da var.

15 dakika sonra Sayın Meral Hanım alana geliyor. İzdiham heyecan, mutluluk görmeye değer. Sanki insanlar birbirini ezecekler. Bir yandan da ‘Başbakan Meral’ diye slogan atıyorlar. Bu kalabalık ve sevgi selinin içinde yürümeye çalışan Sayın Meral Akşener, 30 metre ileride kendisine ayrılmış özel otobüsüne yarım saatte zor ulaşabiliyor. Konvoy halinde Samsun’u tam ortasından ikiye yararak konuşmanın yapıldığı sahil bandına iniyoruz. Eski Yaşar Doğu Spor Salonu önünde kurulmuş kürsüye çıkan Sayın Meral Akşener’i hep beraber izliyoruz. İlgi ve katılıma bakılırsa yaşanan ortam hayli moral verici…

Alanda geziyorum. Diğer MHP mitinglerinde yoğun olarak gördüğümüz gençlikten katılım yok gibi. Anlaşılan ocak bucak teşkilatındaki gençlere yasak konulmuş…

Meydana Sayın Akşener’i dinlemek için katılan kadın ve erkeklerin tamamı seçmen ve oy kullanacak yaştalar…

Sayın Akşener Samsun’a neden geldiklerini, MHP Genel Başkanı Sayın Devlet Bahçeli’nin kaprislerini anlatıyor. Hem alkış alıyor. Hem destekleniyor. Önünde uzanan topluluktan memnun, toplulukta ondan memnun.

Anlattıkça anlatıyor.

Havanın yağmurlu olması bile kitleyi etkilemiyor. Bir kaç kez sözlerini bağlamak istiyor ama buna kalabalıklar izin vermiyor.

Nihayet Sayın Akşener yağmurun daha yoğun yağması neticesinde konuşmasını bitirmek zorunda kalıyor.

Yoğun yağmur altında alanı terk eden Meral Akşener; MHP’den daha önceki dönemde seçilmiş Giresun eski Milletvekilimiz Murat Özkan Bey’in koluna girip basın toplantısının yapılacağı otelin önüne geçti.

Otele vardığımızda otelin önünde aracından inen Meral Hanımla karşılaşıyoruz. Sayın vekilimizin takdimi ile Sayın Meral Hanımla Giresun ekibi olarak tek tek tanışıp, tokalaşıyoruz.

Sayın Meral akçener ulusal basın mensuplarına demeç verirken bizler otelin salonunda MHP’nin eski Milletvekilleri ( Muğla, Ankara, Kocaeli) ve çevre illerden gelen partililerle sohbete koyuluyoruz. Mevzumuz MHP ve MHP’nin geleceği. Mahkemenin sonucu, Devlet Bahçeli’nin tutumu, Meral Akşener’in performansı genel konularımız…

Meral Hanımın gezilerine iştirak eden dostları Samsun’daki ilgiden ziyadesi ile memnunlar. Eğer Kurultay toplanıp, Meral Hanım MHP Genel Başkanı seçilebilirse; ilk genel seçimde halkın tercihinin Meral Akşener’den yana olacağını ve MHP’nin tek başına iktidara geleceğini anlattılar. ‘Gözlemlerimiz bu yönde’ dediler.

Konvoyu gördük. Kalabalıkları gözledik. Kulisleri dinledik.

Bizim de gözlemlerimiz aşağı yukarı bu yönde.

Samsun’a Meral Hanım için gelen Giresunlulara gelince: Tirebolu, Espiye, Doğankent teşkilatından birkaç kişi. MHP Giresun İl Yönetimi’nden Mustafa Bayram. Bulancak’tan Necdet Eriş, Piraziz’den iki kişi. Merkezden Ozan Köymen, Murat Kılınç, Şaban Durmuş, İrfan Özdemir. Ahmet Anaforoğlu, Ahmet Şenyuva, Doğankent Belediye Başkanı, Ergün Özdemir, İbrahim Önal, Ormancı Nurettin, Nurettin Bölük, Şakir Karabıcak, İbrahim Bozoğlu, Sadık Yılmaz, Bora Kılıç ve Ünzile Yüksel öncülüğünde Kadın Kolları üyelerinin tamamı. İsimlerini hatırlayamadığım birkaç Giresunlu parti üyesi…

Duyumlarımıza göre değişimi destekleyen ve bu meyanda bildiri yayınlayan mevcut MHP Giresun İl Yönetimi’ne Ankara ve ilden yapılan bazı baskı ve sindirme teşebbüsleri netice vermiş ve bu kişiler çekindikleri için Samsun’a gitmeye imtina etmişler.

Olsun. Gittik. Gördük. Canlı yaşadık.

Yazıyorum . Not alın.

Şafak atmış. Türkiye’de ufuktan bir güneş doğuyor. Bu güneş Meral Akşener…

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?