4.O YARIŞINDA BİZDE VARIZ.

Bir Milletin kalkınması için mutlaka Dünya teknoloji çağına uyması lazım, eğer uyum sağlayamıyorsa sömürge devleti olur, AR. GE. yatırımı için yeterli ödeneği ayırması lazım. Konya Türkiye’nin ilk yerli robot üretim merkezi oluyor, T V. ekranlarında hayranlıkla izlediğimiz Robotlar, artık ülkemizde hem de KONYA ilimizde yapılıyor. ASİMO, Boston, Dynamics, PEPPER, FEDOR gibi robotları TV ekranlarından hayranlıkla seyrederdim bizimde Ülkemizde olsa diye duygusal anlar yaşardım. ASIMO, Boston, Dynamics, PEPPER, FEDOR ve çok daha fazlası… İşte yerli olarak geliştirip üretmeye başlayan ise Dr. Özgür Akın isimli bir girişimci. 4 farklı kategoride robot üretiyor ve ilk müşterilerinden biri İstanbul Havalimanı oluyor. Bu şirket, birçoğumuzun internet ve televizyonlarda hayranlıkla izlediği robotları geliştiriyor. Zıplıyorlar, yükleri yerden kaldırıyorlar ve ittirildiğinde düşmüyorlar. Milyar dolarlık Ar-Ge yatırımlarıyla geliştirilen bu robotlar geleceğin en başarılı örneklerinden. Bu robotları hayranlıkla izlerken, uzun yıllardan beri bu alana yatırım yapan ve sonuçlarını da almaya başlayan bir şirket var, AKINSOFT programı ile ismini duyuran son 9 yıldan beri robot geliştirmek için yola çıkan Dr. Özgür AKIN.
AKINSOFT şirketi Konya’da açtığı üretim tesisiyle robot işine iyice eğilmeye başladı. İstanbul Havalimanı alanda yolculara yardımcı olmanın da büyük bir mesele olduğu vurgulandı. Bu nedenle bir çok noktada havalimanında insansı robotlardan yardım alındığına işaret edildi., “Burası için özel tasarlanmış tekerlekli robotlar Türkiye’deki havalimanlarında bir ilk. Küçük bir çocuk boyutundaki, açık mavi renkli makinalar, yuvarlak gözleriyle parlak bir dijital yüze sahip ve hatta gülümseme kabiliyetleri var. Söz konusu robotların, yol tarif etme ve uçuş bilgileri verme gibi kabiliyetleri olduğu vurgulandı. İstanbul Havalimanı tamamlandığında bir yılda 200 milyon kişi seyahat edebilecek. Türkiye’de ilk defa, Avrupa’da ise sayılı havalimanlarında hizmet veren danışma robotları, İstanbul Havalimanı Dış Hatlar Giden Yolcu katında yolculara hizmet veriyor. Tamamen yerli 4 danışma robotu, ilk aşamada İngilizce ve Türkçe olarak hizmet veriyor. Robotların hareket motorları ve kontrol kartları (Yazılımları) gibi üniteleri de yine Konya’da geliştiriliyor. Özgür AKIN, “Öncelikli olarak ilk Ar-Ge faaliyetlerimize 2009 yılında ‘Akıncı’ adındaki modellerimizle başladık. Akıncı 1, Akıncı 2 ve Akıncı 3 modellerimizle iki ayaklı modeller geliştirdik.
En yeni projelerinden biri olan ‘Arat’ adını verdikleri 4 ayaklı robot modelinden bahseden AKIN, şunları anlattı: “Bu robot, denge açısından STABİL olmasından dolayı arazi şartlarında görev alacak, şekilde planlandı. Türkiye’de yüksek teknoloji üretilebilir’ inancına sahip çok güçlü bir ekibimiz var. SENSÖR yapısından dolayı arazide birçok görevi yerine getirebilecek. Tarım ülkesiyiz ve maalesef tarımda verimliliğimiz çok düşük, bu yüzden tarım robotları da geliştiriyoruz. PNCR 1 ve PNCR 2 adında iki model geliştirdik. Pancar ekiminde verimi arttırıyor. Klasik yöntemlerle yüzde 80 civarında tutulan verimlilik, robotik sistemlerle yüzde 95’e kadar çıkarmayı başardık.
Farklı çalışma alanımızdan biri insansız hava aracı (İHA) üzerine, bu araçları hem karada hem havada ilerleyebilecek şekilde geliştireceğiz, çalışmalarımız 2019 yılında başladı. Bu ekibin inancı ve özverisiyle çok iyi bir noktaya geldik. Çok yakın zamanda rakiplerimizi geçeceğiz ama hedefimiz onları geçmek değil. Bizim hedefimiz 2023’te uzay bilimleri Ar-Ge üssü kurmak, AKINSOFT Yüksek Teknoloji Üniversitesini kurmak ve inşallah o güne kadarki robotik teknolojilerle uzay bilimleri konusunda araştırma yapmaya başlamaktır, 160 kişilik bir ekiple çalışıyoruz. Ada modellerimiz, farklı alanlarda hizmet verdi. Fuarlarda ve restoranlarda 6 farklı modelle bu alanda yer aldık. Son olarak Mini Ada modelimizi çıkardık, Mini Ada modelimizin önünde bir ekran var, Karşısına geçenlerle sohbet edebiliyor.
Şirketten paylaşılan bilgilere göre Mini Ada serisi robotların satış fiyatı proje ve ihtiyaca göre farklılık gösterebiliyor. Ayrıca istenildiği takdirde ROBOTİCS ve AKIN robotlarını kiralayabilmek de mümkün. Robot motorlarını kendilerinin ürettiklerini anlatan AKIN, “İşin yazılım tarafında, görüntü işleme, ses işleme, kontrol ve gömülü yazılım alanlarında yenilikler üzerinde çalışma yapıyoruz. Biz SERVO RC RADİO Control (SERVO, herhangi bir mekanizmanın işleyişini hatayı algılayarak bir geri besleme düzeneğinin yardımıyla denetleyen ve hatayı gideren otomatik aygıttır.) motorlara yatırım gerçekleştirdik ve motorları kendimiz üretmeye başladık. Motorların tasarım ve üretimi tamamen bize ait, Mekanik güç üreticilerimizin patentini aldık. Dünya teknolojilerinin üzerinde SERVO motorlar geliştiriyoruz, bu da bizim farkımız oldu. Tüm robotlarımız kendi yerli SERVO motorlarımızla inşa ediliyor. Biz belki bir robotu 9 yılda yaptık, ama bugün geldiğimiz noktada çok kısa bir sürede model çıkarabilme kapasitemiz var. İlimizde bu teknolojiyi pazarlayan firma DURU POS otomasyon firmasıdır, her türlü satış ve servis hizmeti verilmektedir.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?