Turizm için kimler ne söyledi?

Giresun Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde,  EMITT 2017 Turizm Fuarı değerlendirme toplantısı yapıldı.

Toplantının açılış konuşmasında Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu;” EMITT fuarına bu yıl ciddi bir hazırlık yaptık ve katıldık.Gelecek organizasyon adına iyi izlenimler ve tecrübeler edindik.Tur firmalarının taleplerini gördük. Giresun yaylalarının ağırlıklı yatak kapasitesi,yöresel hediyelik eşya satış alanları,tur otobüslerinin şehir merkezinde bekleme alanları,yaylaların restoran ve tuvalet alanları ihtiyacı talepler arasında yer almaktadır.Bugün buraya EMITT Fuarını Giresun adına değerlendirmeye, turizmde başta neler yapabiliriz tartışmaya geldik.Bu noktada DOKA Giresun Turizm Eylem Planı çalışmasını inceledim,teknik olarak Giresun adına olumlu bir projedir.Başka projelerde olacaktır mutlaka ancak tek proje etrafında,eksikleri ve önerileri ekleyerek gitmemiz Giresun’un geleceği adına önemlidir.Bizim görevimiz uzun vadeli eylem planları ve projeler ile Giresun’u turizme hazırlamaktır.EMITT bu eylem planlarından sadece biridir ve önemli bir başlangıç yaptık ancak ilerleyen yıllarda daha profesyonel ve organizasyoncu olacağız.”dedi.

GİRTAB Müdürü Tamer Uzuner;”EMITT Fuarı birlikte katıldığımız için tur firmaları gözünde ciddi izlenimler bıraktığımız bir çalışma oldu.Tur firmaları, Giresun artık bu işe ciddi eğilmektedir diyerek,taleplerini ilettiler.Şimdi bu talepleri karşılamak için eylem zamanıdır.Bu etkinlikte emeği geçenlere teşekkür ederim.Ayrıca şu müjdeyi de vermek isterim,Orta doğu’dan 60 çarter uçağı bu dönemde Ordu-Giresun Havaalanına inecektir.”

İl Kültür ve Turizm Müdürü Kemal Gürgenci;” Dünya turizm potansiyelini ve ülkemizin turizmdeki yerini bilerek Karadeniz’in içinde yer alan bir Giresun ili olarak turizmde biz var olduğumuzu yavaş yavaş gösteriyoruz.Biz bakir yaylalarımız ve doğal zenginliklerimiz ile Trabzon yada Rize’nin pastasını elde etmek değil, turizmde yeni bir alan oluşturmak amacındayız.Turizmde üç öğe vardır.Altyapı,tanıtım ve yatırım.Altyapı yerel idarelerin işi olmakla birlikte yatırım ticaret odası üyeleri ağırlıklı işadamının işidir.Tanıtım ise komple bir çalışmadır.Bölgemizdeki en önemli sorun yaylaların turizm imar planlarının olmayışıdır.Bu konuda oluşturulacak bir proje ilimizin turizmine ivme kazandıracaktır.”diye konuştu.

Jasmin Otel yetkilisi işkadını Yeşim Hattat; ”Giresun EMITT ile bir heyecan yakaladı,ancak önümüzdeki senelerde bu etkinlikte daha fazla ön plana çıkacak stant ve organizasyonlarda yer almalıyız. Diğer yandan komşu iller bizden bir adım öndeler. Sadece Ordu ili dahi orta doğu pazarından pay almak için mesafe almış durumdadır.”

DOKA Giresun Koordinatörü Murat Aladağ;”Biz DOKA olarak bölgemizde turizme önem veriyoruz.Giresun’un turizme bu yönlü eğilmesi heyecan verici.DOKA olarak turizmde eylem planı oluşturuyoruz.Bütüncül,sürdürülebilir bir eylem planı Giresun için şarttır.Bu yönde çalışmalarımız var,saha çalışmalarıyla desteklenecek bu çalışmanın bir diğer ayağı ise tanıtım turlarıdır.2017 yılı için Giresun-Ordu kapsamında Orta Doğu fuarlarına katılmayı planlamaktayız.Hedefimiz en azından dört turizm fuarına uluslar arası düzeyde katılmaktır.Bir diğer turizm eylem planı materyali ise tanıtımdır.Bu noktada İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve diğer paydaşlarımız ile tanıtım materyalleri hazırlamak suretiyle yurtiçi ve dışı fuarlarda kullanacağız.”

TKDK Giresun İl Koordinatörü Serdar Kurşun; ”TKDK olarak turizm yatırımlarına destek veriyoruz.Eylül ayında destek başlığımız açılacaktır,yatırım planlayan işletmeler hazırlıklarını şimdiden yapsınlar.Özellikle restorant ve konaklama tesisleri için.”dedi.

Tavacı Turizm firma yetkilisi işadamı Selçuk Tavacı; ”Giresun’da turizmin 2008 den sonra konuşulmaya başlandığını biliyoruz.Ancak bu zamana kadar toplantılarda konuşulanlar hep masada kaldı,ancak bugün biraz daha farklı bir sinerji mevcut.İnşallah devamlılık ve sahaya yansıması olur.Giresun turizminde altyapının yanında,reklam ve tanıtıma ağırlık vermeliyiz,Giresun’un reklam yüzü çok zayıf.”sözlerini vurguladı.

Tabya Tur firma yetkilisi işadamı Osman Tuncer; ”DOKA yetkililerine EMITT Turizm 2017 Fuarında sağlamış oldukları stant desteği için şahsım ve Giresun adına teşekkür ediyorum.Giresun EMITT tarihinde ilk kez bu düzeyde ve bu çerçevede temsil edildi ve gelecek adına umut verdi.Biz turizmciler hayal satarız,hedeflerimizde bu doğrultudadır.EMITT bu pazarın kilit noktalarındandır.Bu bakımdan önümüzdeki sene EMITT Fuarında standımız en az 300 m2 olmalıdır ve ön salonlarda yer almalıdır.Diğer yandan yaylalarımız tesis yönünden zayıftır,geliştirilmesi turizm alanlarının turizme açılması gerekmektedir.Kümbet yaylasında bu yönde yatırımlar hep bürokrasiye takılmaktadır.”dedi.

Amazon Otel firma yetkilisi işadamı Mustafa Yılmaz; ”Turizm firmaları olarak bu zamana kadar Giresun bürokrasisini ve yerel idaresini hep eleştirdik ancak bu yıl mutluyuz.Çünkü Giresun Valiliğinin katkıları ve Giresun Ticaret ve Sanayi Odası’nın organizatörlüğünde Giresun Belediye Başkanımızın da katılımıyla EMITT fuarını yaptık.Bu sene bir geçiş oldu,ancak gelecek yıllarda daha etkin ve profesyonel olmak için her kurum ve işletme taşın altına elini sokmalıdır.Giresun’da yatırımcı yok değil, Kümbet’ten parasıyla arazi bulamıyoruz tesis yapmaya,bu konuda yardım edilirse geniş kapsamlı bir tesis planımız var.Şu da iyi bilinmelidir ki,otel turizmin tek argümanı değildir,kazanımlar paylaşılmaktadır.Yine Giresun turizmi için Orta Doğu turizm fuarlarına katılmak şarttır.”diye konuştu.

Tatilce             Firma yetkilisi işkadını Sevgi Ateş; ”5 yıllık acenteyim.EMITT bu yıl ilk kez Giresun adına iyi geçti,bu organizasyonun mimarı Giresun Ticaret ve Sanayi Odası’dır.Giresun turizmde bende varımı gösterdi ve devam etmelidir.Sabır önemlidir,bir anda Giresun’un turistle dolmasını beklemeyelim ancak iyi yoldayız.”dedi.

Giresun Ticaret Borsası Genel Sekreteri Eren Nizam;” Ticaret Borsası olarak Giresun adına taşın altına elimizi sokmaya hazırız.Turizmde bizimde Fındık Müzesi projemiz var.Sayın Başbakan Yardımcımızın desteği ile bu projeyi Giresun’a kazandırmak için çalışıyoruz.”dedi.

Ayrıca EMITT Fuarına katılan Aratias Otel,Hüseyin Otel,Tirebolu 42,Hebo Otel,Kittur Otel ve Altın Post firmasına katılımlarından dolayı Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu tarafından teşekkür belgesi takdim edildi.

EMITT Turizm Fuarı değerlendirme toplantısına Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu,İl Kültür ve Turizm Müdürü Kemal Gürgenci, Girtab Müdürü Tamer Uzuner,Otel Başar firma yetkilisi Seda Yayamış,Semiha Aydın,Kittur firma yetkilisi İzzet Mollaibrahimoğlu,DOKA Giresun İl Kordinatörü Murat Aladağ,Tirebolu 42 firma yetkilisi Mehmet Özkaya,Amazon Otel firma yetkilisi Mustafa Yılmaz,TKDK Giresun İl Koordinatörü Serdar Kurşun,Jasmin Otel firma yetkilisi Yeşim Hattat,Salon Otel firma yetkilisi Fatih Bayram,Hüseyin Otel yetkilisi Serdar Kırömeroğlu,Hebo Otel firma yetkilisi Ahmet Habiboğlu,Aripsas Otel firma yetkilisi Çetin Seçer,Tabya tur firma yetkilisi Osman Tuncer,Tatilce Tur firma yetkilisi Sevgi Ateş,Tavacı Turizm firma yetkilisi Selçuk Tavacı,Giresun Ticaret Borsası Genel Sekreteri Eren Nizam,Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Şükrü Cebeci katıldı.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?