• DOLAR
    6,3974
    %-0,29
  • EURO
    7,0608
    %1,09
  • ALTIN
    337,27
    %1,09
  • BIST
    7,7794
    %2,05
Şaban KARAKAYA
Şaban  KARAKAYA
saban@giresungundem.com
ORTADOĞUDA TETİKÇİLİK DEVAM EDİYOR KİMİN KİMİ ÖLDÜRDÜĞÜ BELLİ OLMUYOR
  • 0
  • 165
  • 25 Şubat 2020 Salı
  • +
  • -

Ortadoğu karışık…
Ortadoğu kan ağlıyor…
Ortadoğu kazan gibi kaynıyor…
Kimi can derdinde;
Kimileri vampir gibi kan emiyor…

Ortadoğu da çöl fırtınasını kimler koparıyor?
Kimler dağ rüzgarlarını Ortadoğu üzerinde estiriyor?
Kim kimin yanında duruyor?
Kimler kimin adına tetik çekiyor?
Ölen kim?
Öldüren kim?
En önemlisi halkları birbirine düşman edip;
Ve karşı-karşıya getirtip öldürten kimler?
Kimdirler?
İn midir, şeytan mıdır, cin midirler?

Kim kimin bezine basmıştır da; savaş çıkarmışlardır?
Kimler kimin rahatını kaçırmışta; savaşı meşru kılmışlardır?

Ve yine en önemlisi;
Savaşan kim?
Savaştıran kimler?

Ve burada yine işin en düşündürücü yanı;
Kim kimin adına savaşıyor?
Kim kimin yanında duruyor?

Neredeyse dünya kurulduğundan bu yana…
Hadi dünyanın kurulduğu günden vazgeçtim;
Ülkelerin sınırlarının çizildiği günden bu yana;
Bütün iç savaşlarda, dış savaşlarda Ortadoğu da çıkıyor…
Yani yüz değil, ikiyüz değil, yüzyıllardır Ortadoğu coğrafyasında yaşanan savaşlar bir türlü bitmiyor…

Peki neden?
Dünyanın birçok ülkesinde ‘savaş’ sözcüklerini rafa kaldırıp ve ırk, cins, dil ayrımı yapılmaksızın kavgasız-gürültüsüz kardeşçe yaşıyorlar da, neden ve niçin Ortadoğu coğrafyasında itişmeler, kakışmalar ve ocaklar söndüren savaşlar bir türlü bitmek bilmiyor?

Hem de tüm peygamberlerin bu coğrafyadan çıkmasına rağmen…
Hem de Kabe ve Kudüs’ün bu coğrafya üzerinde olmasına rağmen…
Hem de en derin hocaların ve din alimlerinin buralarda olmasına rağmen!
Hem de sabah-akşam yapılan duaların gökyüzünü doldurmasına rağmen;
Ortadoğu coğrafyasında savaşların sonu beri gelmiyor…
Yani bir başladı mı; bitmek bilmiyor..

Ve Ortadoğu kazan gibi fokur fokur kaynıyor;
Ortadoğu da oluk oluk kan akıyor…

Savaşanların yüzde-sekseni hemen hemen aynı dine ve inanca sahip…
Yani karşı-karşıya gelip, birbirlerini boğazlayanlar Müslüman…
“Ya Allah bismillah” deyip birbirinin üstüne yürüyenler!
“Allah Allah Allah” diye tekbir getirenler…
Birilerinin çıkarları için ‘şehitlik’ mertebesine erdin diyenler!
Yani üç günlük dünyada gün yüzü görmeden toprağın altına girenler…
Her iki taraftan ölende bu coğrafyanın insanı, öldürende…

Şimdi diyeceksiniz ki;
“Yahu hocam, bu Ortadoğu konusunda sende mi uzman kesildin?” diye bir soru geliyorsa aklınıza…
Hemen yanıtlayayım;
İnanın bu konuda uzman falan değilim…
Ancak haberlerde İsraillilerin bir Filistinliyi öldürdükten sonra cesedini Buldozerle havaya kaldırıp, yere indirerek vahşice işkence yapıp dalga geçmesi beni gerçekten çok sinirlendirdi..

Daha doğrusu İsrail üzerinde düşünmeye iteledi..
İster-istemez ve birdenbire aklıma şunlar geliverdi;

“Yahu bu Ortadoğu sorununu dünyanın bütün ülkeleri ilgileniyor, olumlu-olumsuz bir fikir öne sürüyor da, bir tek bu konuda İsrail’in ne düşündüğünü bilemiyoruz.”

“Yoksa o da diğer ülkeler gibi patron mu oldu da bizler bilmiyoruz!”
“Bilerek, bilmeyerek onun değirmenine su taşıyoruz?”
“Veya da onun çıkarları için savaşıyoruz?”

Kısacası düşüncelerime mukayyet olamıyorum ve aklıma böylesine saçma sapan sorular geliveriyor….
Ne yapım elimde değil…

Her neyse…
Daha fazla saçmalamadan…
Suyu daha fazla bulandırmadan;
Can sıkıcı sohbetimizi burada bitirelim.

NOT: Görselde paylaştığım fotoğraf İsraillilerin, Filistinlilere reva gördüğü insanlık belgesidir!…

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Sponsorlu Bağlantılar
  • ÇOK OKUNAN
  • YENİ
  • YORUM