$ DOLAR → Alış: 5,46 / Satış: 5,48
€ EURO → Alış: 6,20 / Satış: 6,22

ON YIL ÖNCE GİRESUN’DAN YOLA GİRDİK ON YILIN İÇİNDE DOKUZ SEÇİM GEÇİRDİK

Şaban KARAKAYA
Şaban KARAKAYA
  • 08.02.2019
  • 13 kez okundu

Hala yolu bir türlü bitiremedik…
Bir türlü tünelin çıkışını göremedik…
Hani şairimiz Can Akengin’in şöyle bir dizesi vardır ya;
“Yollar iplik ben makara,
Bitiremedim sara sara.”
Sanki bu dizeleri haklı çıkarmak istercesine…
Sevgili büyüklerimiz ve yöneticilerimiz de, bundan on yıl önce başlattıkları; Giresun-Dereli ve Şebinkarahisar bağlantı yolunun inşaatını bir türlü bitiremedi gitti…
Bu gidişle, yakın bir zamanda ‘bitecek’ gibi de görünmüyor…
Halbuki az öncede ifade ettiğim gibi, bundan tam on yıl önce, yani 2009 yılında başlamıştı bu Giresun-Dereli- Şebinkarahisar genişletilmiş bağlantı yol hikayesi..
Yani tam on yıl önce başlanılmıştı Eğribel Tünelinin yapımına…
Ama hala bitmedi..
Hala bitirilemedi…
Ve sadece 110 kilometre uzunluğunda olan yol ile 5909 metre uzunluğundaki ‘Eğribel Tüneli’ her nedense bir türlü bitirilemedi gitti…
Ne kadar doğru bir tespit ve tanımlama olur onu bilemem ama;
Bana öyle geliyor ki;
Bu 10 yıllık zaman diliminde bitirilmeyen yol üzerinde; ne kadar yolcu minibüsü, otobüs ve özel taşıtlar, parça kırıp ve kaç kere tamirci kapılarına arabalarını çektiler Allah bilir!…
Bu on yıllık zaman diliminde sıfır kilometre aldıkları arabayı, kaç yıl tamirci kapısına götürmeden kullanabildiler? merak ediyorum.
Yani bu durum tespitinden sonra görünen ve aşikar olan o ki;
Giresun-Dereli- Şebinkarahisar ve devamında Alucra, Çamoluk ilçelerinden ‘dolmuşçuluk’ yapan otomobil sahipleri zararlı çıkmış olup; bu konuda sadece ve sadece oto tamircileri karlı çıkmıştır.
Sadece ve sadece Otomobil Parçacıları…
Kaportacılar, lastik satıcıları ve benzin istasyonları karlı çıkmıştır diye düşünüyorum…
Her neyse…
Tekrar şu yol ve tünel konusuna geri dönecek olursak;
2009 yılında büyük bir heyecanla temeli atılıp ve en geç 2015 yılında bitirilip ‘teslim’ edilmesi gereken Giresun- Dereli arası 28 kilometrelik yol ile Dereli-Şebinkarahisar mülki sınırları kesişim noktasında yapılan ‘Eğribel Tüneli’ her ne hikmetse bir türlü yapılıp hizmete açılamıyor…
Halbuki ülkenin birçok yerinde 2009 yılından sonra temeli atılan ve uzunluğu 110 kilometreden daha fazla olan bir sürü ‘oto yol’ yapılıp teslim edilerek hizmete çoktaaaan açılıverdi..
Birçok ‘hava alanın’ temeli atılıp ve kısa sürede bitirilerek; çoktaaaan ‘hava seferlerine’ başladı…
Daha somut ve inandırıcı bir örnek mi istiyorsunuz benden?
Hemen söyleyelim:
2013 yılında temeli atılan ve 2016 yılında 3. Boğaz Köprüsü hizmete açıldı…
Vesaire, vesaire…
Buna benzer daha çooook örnek verilebilir…
Konuyu fazla dallandırıp-budaklandırmadan ve yavaş yavaş özetleyerek sonlandıracak olursak;
Giresun-Dereli- Şebinkarahisar ve devamında Alucra, Çamoluk ilçelerimize kolay ulaşım yapabilmek için 2009 yıllarında temeli atılan ‘genişletilmiş yol’ ve ‘Eğribel Tüneli’ bir türlü bitirilemiyor…
Neden mi bitirilemiyor?
Üstelik ‘neden bitmediğini’ veya ‘bitirilemediğini’ kutsal yönetici ve idarecilerimizden başkasında bilemiyor!
Bu arada benim görüşümü soracak olursanız;
Vallahi ‘neden bitirilemediğini’ bilemem ama; bildiğim bir tek şey var…
Bildiğim ‘o şey’ de şudur;
2009 yılından 2019 yılına kadar tam on yıl geçmiştir…
Bu on yıl içerisinde tamı-tamına ‘9 kez seçime’ gidilmiştir.
İşte ezberinde kalan bu seçimlerdir.
İsterseniz bu seçim tarihlerini sizinle paylaşabilirim;
2009 Ülke sathında yapılan Yerel Seçimler..
2010 Anayasa Değişikliği Referandumu…
2011 Milletvekili seçimi için Genel Seçimler…
2014 Cumhurbaşkanlığı seçimi
2015′ de 7 Haziran Milletvekili Seçimleri
2015’de yine 1 Kasım Milletvekili Seçimleri
2017 Anayasa değişimi Referandumu
2018’de 24 Haziran Milletvekili Genel Seçimleri
Veeeee!
2019 yılının 31 Martında da yine Yerel Seçimler yapacağız.
İşte bildiği tek şey bol-bol seçimlere gitmiş olmamız…
Şimdi birçoğunuz belki haklı olarak diyeceksinizdir ki;
“Yahu, yol ile tünel’in seçimlerle ne ilişkisi var da, birbirine karıştırıyorsun?” diye düşünenleriniz varsa eğer…
Hemen söyleyeyim;
“Hayır karıştırmıyorum…”
Hatta ve hatta bir türlü yapılıp bitirilemeyen (belkide oltanın ucundaki yemi çıkarmak istemeyenler olabileceğini düşünerek) “kim bilir;belki de bile-bile bitirilmek istenmiyor” diye düşünüyor ve kuşkulanıyorum!
Ne demek istediğimi daha açık bir şekilde mi ifade edeyim?
Aaaaaaaaa!
Eğer böyle düşünüyorsanız; vallahi ayıp oluyor ama!
Bunda anlaşılmayacak bir şey yok ki…
Her şey açık ve aleni!
On yıldır seçimden-seçime, harıl-harıl yola girilip çalışılıyorsa…
Ve bu üstün gayretlere rağmen hala bitirilemiyorsa…
Bu işin içinde ya “bir bit yeniği olmalı!”
Ya da ne bilim ben ‘ödenek falan olmamalı!” öyle değil mi?
Yani mutlaka vardır büyüklerimizin geçerli bir nedeni!
Yoksa durup-dururken ve ortada hiçbir ‘gerekçe’ yokken niye bitirmesinler ki; ellerinde yarım kalan işlerini!
Hı, neden bitirmesinler ki?
Sanırım şimdi birazcık anlamışsınızdır diye düşünüyorum!
Ve bu arada en çok neyi düşünüyorum biliyor musunuz?
“Yahu, bu on yıl içerisinde taaa Çamoluk, Alucra, Şebinkarahisar ve Dereli ilçesinden Giresun’a;
Giresun’dun tekrar gerisin-geri aynı ilçelere yolcu taşıyan dolmuş şoförleri ve diğer otomobil sahipleri neden hiç bir araya gelip de tepki göstermezler?” inanın en çok da bunu merak ediyorum…
Her neyse…
Elbet vardır bir bildikleri…
Şimdiiiii!…
Bu ‘yol ve tünel’ konusu sohbetini şöyle sonlandırmak isterim;
“Giresun’dan Şebinkarahisar’a kadar yapılması düşünülen 110 kilometrelik yol ile 5 bin 909 metrelik Eğirbel Tünelinin inşaatına başlamasının üzerinden 10 koca yıl ile 9 seçim gelip geçiverdi”
“Bu zaman dilimi içerisinde sözünü ettiğimiz yol ve tünelin yarısı ha bitti ha bitecek!”
Yani demem o ki;
Fazla da acele etmeyelim!
Ve kendimizi “geç olsun ama temiz olsun” sözüyle teselli edelim!
Zaten geriye de pek fazla bir şey kalmadı…
Üzerinden bir on yıl daha geçecek hali yok ya…
Üstelik 2023 yılına şunun şurasında ne kaldı?
Ne demişler “Sabreden derviş, muradına ermiş”
Ama sabredemeyenler de -sizinde bildiğiniz üzere- gebermiş!
Onun için bende son söz olarak; fazla sabırsız olanlara ‘sabır’ diliyorum…
Yakın bir zaman diliminde olmasa bile,inanın bana 2023 yılı için; ülke sathında hazırlanacak olan ‘kutlama programları’ arasında en güzel ‘Kurdele Kesme Töreni’ bizim programımız olacak!
Şimdi aradan ben çekiliyorum…
Sizde sakin kafayla şöyle bir düşünün..
Düşününce bana hak vereceksiniz..

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ